torstai 2. tammikuuta 2020

Uudet kaviokuviot ja pohdintaa omasta (lähi)tulevaisuudesta

Moikka!

Toivottavasti kaikilla on alkanut vuosi hyvin, nimittäin mulla ainakin on.
Ja tietenkin siis Piteriksen kanssa.


Piten jalka on täysin luutunut syksyn aikana ja nyt talvea kohden aloitan/olen jo osittain aloittanut aktiivisen kuntoutuksen. 
Piteris ei siis onnu, mutta tämän hetken ensimmäinen suurin haaste on tuo Piten jäykkyys.

Mutta menemättä turhan paljon Piteriksen kuntoutukseen nyt näin heti alusta, niin kerronpas teille hieman meidän/minun tulevaisuuden suunnitelmia näin muutoin!

Olen siis pohtinut jo lähes ammattikoulun alusta saakka, että onko sosiaali- ja terveysala minulle se oikea. Ne jotka ovat seuranneet minua jo pidempään, tietävät, että en koskaan ollut ajatellut pienenäkään mikä musta tulis "isona". 

Lähihoitajan töitä olen tehnyt nyt viim. 2 vuotta hoivakodeissa ja kotihoidossa, joten koen kyllä olevani hyvä ammatissani, mutta se ei vie pois sitä faktaa, että se ei välttämättä ole se, joka haluan olla ja mitä haluan tehdä.
Nyt toistaiseksi on tiedossa vain se, että olen myöhässä opinnoistani suuren työrupeamani vuoksi, jotka täytyy saada valmiiksi tässä kuussa, että saan lähihoitajan paperit ja se, että lopetin kuitenkin jo lähihoitajan työni 20.12 ja takas ei ole paluuta, ellen sattumalta keikkaa tee. 
Tämä tiukka linja on vain minua itseäni varten, jotta psyyke ja omat intohimot pysyisivät kasassa.

Näinpä hain siis palkallisia töitä tallityöntekijänä hevostalli.net:in sivustolta omalla ilmoituksella.
Vaikka minulla ei ole minkäänlaista alan koulutusta (vielä), niin sain tästä huolimatta 5 erittäin hyvää tarjousta, joista yhteen tartuin.

Tämä talli on siis yksityistalli, joka sijaitsee Siuntiossa. 
Syitä muuttoon ovat lähinnä se, että en halua olla töissä toisella tallilla ja toisella käydä hevoseni luona. Tiedossa on tällä tallilla siis hyvät puitteet kuntouttaa Piteristä (mm. maneesi, hyvät maastot, solarium jne.), sekä töiden osalta enemmänkin jatkoa, kuin vain "perus tallitöitä".
Olen nyt tehnyt hommia satunnaisesti siellä jo parin viikon ajan lähinnä perehtymässä ja siksi, että viihdyn ihmisten kanssa, keitä siellä on.


Piteriksen kuntoutuksen ohella aloitan "kuntouttamaan" itseäni. Eli toinen tallin pyörittäjistä aloittaa pitämään mulle valmennuksia ainakin Piteriksellä, sekä tämän lisäksi liikutan sit eri hevosia tallilta.
Tämän vuoden tavoite mulle on siis kehittyä ratsastajana paljon, kehittää hevosmiestaitoja/koulutustaitoja, sekä kohottaa kuntoa tehokkaasti.
En malta odottaa, mitä tämä vuosi tuo tullessaan! <3 

Nyt vaan muhun liittyvä ainut epävarma asia on se, että kun on lähes tuloton, niin miten tulen toimeen ja mihin muutan asumaan. Muutanko taas vanhemmille? Halvempaan vuokrakämppään? Paljon pitää keikkailla? Ja muuta. Mut aika selvittää asiat, kun on yritteliäs, siihen voi aina luottaa.


Rehellisesti koen olevani niin onnekas, että sain tällaisen mahdollisuuden ja mahdollisimman sujuvan tien vaihtaa alaa/opintoja. 
Me toivotetaan teille oikein hyvää Uutta vuotta ja uusia kujeita!
Yritän pitää tän blogin jotenkin elossa, nyt kun pääsen takaisin
Youtubeenkin julkaisemaan kontekstia!



<3: Venla & Piteris

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommentointi on aina mukavaa keneltä vain, mutta pidetäänhän kommentit asiallisina? Kiitän!(: